W tym miejscu można pobrać wszystkie moje programy. W większości są dostępne na innych stronach poświęconych Atari, ale nie mogło ich zabraknąć przecież na domowej stronie ArSoft CORPORATION.
   Postanowiłem je zamieścić w kolejności chronologicznej, tak jak pojawiały się w rzeczywistości. Przy każdym programie jest krótki opis charakteryzujący dany program. Starałem się również dołączyć oryginalne instrukcje oraz inne dodatki, jeżeli tylko takie pojawiły się z programem.

   Tak na wszelki wypadek dodam tylko, że pliki można uruchomić na komputerze PC korzystając z emulatora Atari (może to być np. Altirra) lub na Atari XL/XE wyposażonym w interfejs SIO2PC, SIO2SD, SIO2IDE lub po zgraniu pliku na oryginalną dyskietkę.

 
 


KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE
ZAMIESZCZONYCH NA TEJ STRONIE PLIKÓW
BEZ POBIERANIA JAKICHKOLWIEK OPŁAT JEST
D  O  Z  W  O  L  O  N  E

 

1.     nazwa: PAJĄKI
data wydania: 02.1988 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1/2
  sterowanie: dżojstik(i) / klawiatura
 krótki opis:
Po ekranie poruszają się sterowane przez graczy lub przez gracza i komputer pająki budujące swoją sieć. Wygrywa ten, kto najdłużej utrzyma się w ruchu i nie wpadnie w pajęczynę.
       pomoc:
Przed zmianą kierunku poruszania się pająka należy wcisnąć i przytrzymać Fire.

pobierz plik: PAJĄKI


2.     nazwa: PRZEKŁADANKA
data wydania: 1988 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Gra polega na przełożeniu wszystkich klocków z pojemnika numer 1 do pojemnika numer 3. Pojemnik numer 2 jest pojemnikiem pomocniczym. Klocki można wyjmować i wkładać do pojemników tylko od góry, czyli w danej chwili mamy dostęp tylko do klocka, który znajduje się najwyżej stosu klocków. Jednocześnie musimy zwracać uwagę na oznaczenia znajdujące się na klockach. Klocki o niższych numerach możemy położyć na klockach o wyższych numerach, ale nigdy odwrotnie.
       pomoc:
Używamy klawiszy 1, 2, lub 3.

pobierz plik: PRZEKŁADANKA


3.     nazwa: ARKADIA
data wydania: 22.06.1988 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
 krótki opis:
Ratujemy ludzi z zagrożonej zniszczeniem planety. Śmigłowcem zbieramy ich z budynków i transportujemy na statek kosmiczny.
       pomoc:
Do śmigłowca możemy zabrać tylko jednego człowieka. Uratowani wyjdą ze śmigłowca jeśli wylądujemy (dżojstik w dół) na lądowisku statku kosmicznego, którego fragment widać z prawej strony ekranu.

pobierz plik: ARKADIA


4.     nazwa: LIFE
data wydania: 1988 r.
typ programu: symulacja
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program symuluje rozwój żywych komórek. Jest to moja (tragiczna) wersja znanej gry "Życie".

pobierz plik: LIFE


5.     nazwa: ArLOGO
data wydania: 1988 r.
typ programu: "emulator" grafiki w LOGO
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program "udaje" język programowania LOGO i to tylko, jeśli chodzi o grafikę żółwia. Rozpoznaje kilka prostych rozkazów typu: PRAWO, LEWO, GORA, DOL, OKRAG, itp.
       pomoc:
Po uruchomieniu należy podać współrzędne punktu startowego (x, y), np.: 160,80. Po wprowadzeniu komendy należy nacisnąć RETURN i dopiero na żądanie programu wprowadzić parametry komendy, np.: OKRAG [RETURN] 80 [RETURN]. Niestety nie pamiętam wszystkich komend...

pobierz plik: ArLOGO


6.     nazwa: POJEDYNEK
data wydania: 1988 r.
typ programu: gra
ilość graczy: 1/2
  sterowanie: dżojstik(i) / klawiatura
 krótki opis:
Gra polega na celnym strzelaniu w przeciw-nika. Jest to przerobiona i dostosowana do Atari Basic gra publikowana w Bajtku. Kto pierwszy odda celny strzał ten wygrywa.
       pomoc:
Malejący wskaźnik pokazuje nam odległość od siebie graczy. W miarę, jak się zbliżają, rośnie celność strzału. Jeśli przeciwnikiem naszym jest komputer, to naszym Kowbojem sterujemy dżojstikiem wpiętym do portu drugiego!

pobierz plik: POJEDYNEK


7.     nazwa: INWAZJA
data wydania: 1988 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Bronimy się przed inwazją pająków, które opuszczają się z góry. Koniec gry następuje w chwili, gdy któryś z pająków dotknie podłoża.
       pomoc:
Każdy strzał zużywa nam energię. Im mniej jej mamy, tym krótszy jest zasięg naszej broni.

pobierz plik: INWAZJA


8.     nazwa: WOJENNE ABC
data wydania: 15.07.1988 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Celem gry jest zestrzelenie wskazanej przez komputer litery alfabetu.
       pomoc:
Alfabet możemy szybko przesunąć przechylając dżojstik w dół lub górę. Na wycelowanie oraz oddanie strzału mamy tylko 5 sekund!

pobierz plik: WOJENNE ABC


9.     nazwa: ŻYCIE MAKLERA
data wydania: 24.08.1988 r.
typ programu: gra decyzyjna
ilość graczy: 1
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Jesteś właścicielem kopalni i wykorzystując operacje na giełdzie zarządzasz swoim majątkiem. Gra jest wersją dla Atari znanego z C64 i ZX Spectrum programu o tym samym tytule.
       pomoc:
Nie może pracować mniej niż dziesięciu górników w jednej kopalni. Poziom życia górników określa wydajność ich pracy i wielkość zatrudnienia.

pobierz plik: ŻYCIE MAKLERA


10.    nazwa: POSZUKIWACZE
data wydania: 1988/9 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Rywalizujemy z komputerem w poszukiwaniu skarbu. Skarbem może być jeden z pięciu przedmiotów ukryty w jednym z pięciu różnych miejsc. Na przemian z komputerem próbujemy odgadnąć, co jest skarbem i gdzie on jest ukryty. Program jest komputerową wersją gry planszowej.
       pomoc:
W oknie "GRACZ" mamy pokazane skarby i miejsca ukrycia, które z pewnością możemy sobie odpuścić przy poszukiwaniu. Tyle samo(ale innych) informacji ma komputer. Nasze "strzały", czyli wskazania skarbu i miejsca oddajemy na polach z lewej strony. Na przecięciu odpowiedniej naszym zdaniem kolumny i linii kładziemy żeton. Do gry używamy klawiszy kursora i RETURN.

pobierz plik: POSZUKIWACZE


11.    nazwa: SMOK
data wydania: 1989 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1/2
  sterowanie: dżojstik(i)
 krótki opis:
Po ekranie porusza się sterowany przez gracza smok, który uwielbia zjadać pająki. Niestety, efektem obżarstwa jest jego szybki rozrost. Program umożliwia grę dwóm graczom jednocześnie - po ekranie poruszają się wtedy dwa smoki. Oczywiście nie przepadają one za sobą...
       pomoc:
Im dłużej powstrzymujemy się przed zjedzeniem pająka, tym więcej punktów dostaniemy za jego zjedzenie.

pobierz plik: SMOK


12.    nazwa: BASIC EDYTOR +3M
data wydania: 1990 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Edytor wspomagający przepisywanie programów z czasopism. Szczególnie z tych, które drukowały listingi z kodami kontrolnymi. Edytor potrafi również automatycznie numerować nowe linie, jak i ma wbudowany system wprowadzania komend za naciśnięciem jednego klawisza, co przy przepisywaniu długich listingów ułatwia pracę.
       pomoc:
Edytor jest zapisany na dyskietce poprzez LIST, a tym samym odczytanie go jest możliwe przez ENTER "D:BASEDY.LST". Pozwala to na wczytanie edytora do już istniejącego programu w pamięci. Uruchomienie następuje poprzez RUN (jeśli nie ma innego programu w pamięci) lub GOTO 31000 (jeśli edytor nie jest jedynym programem w pamięci). Wpisanie linii języka Basic i zatwierdzenie klawiszem RETURN powoduje dołączenie jej do pamięci oraz wyświetlenie wraz z kodem kontrolnym, który porównujemy z kodem w czasopiśmie. Po naciśnięciu klawiszy Esc oraz Tab kursor zmieni się na "E". W takim trybie możemy wywołać całą instrukcję naciskając odpowiedni klawisz (jak w ZX Spectrum). Pisząc "L." wywołamy wpisany program na ekran. Są jeszcze inne przydatne funkcje, których już niestety nie pamiętam...

pobierz plik: BASIC EDYTOR +3M


13.    nazwa: BITWA MORSKA
data wydania: 1990 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Komputerowa wersja "szkolnej" gry w Statki. Naszym przeciwnikiem jest komputer. Strzałów dokonujemy naprzemiennie. Za trafienie otrzymujemy możliwość wykonania kolejnego strzału.
       pomoc:
Gra powstała w wersji kasetowej i niestety zajmuje pamięć przeznaczoną dla DOS. W wersji dyskowej (dostępnej tutaj) działa tylko i wyłącznie z modułem SpartaDOS X włączonym do gniazda kartridża.

pobierz plik: BITWA MORSKA
              SPARTADOS X


14.    nazwa: RAMbo+
data wydania: 1991 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Prosty edytor fontów.
       pomoc:
Program ten występuje tu w zestawie z innymi programami użytkowymi. Ładowany jest poprzez ARK OS, ale można go zgrać na inną dyskietkę.

pobierz plik: RAMbo+


15.    nazwa: SUPER BIORYTMY
data wydania: 1991 r.
typ programu: rozrywka
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program wylicza i przedstawia w postaci wykresu biorytmy.
       pomoc:
Należy podać datę urodzenia oraz miesiąc i rok na który ma być wyliczony biorytm.

pobierz plik: SUPER BIORYTMY


16.    nazwa: AUTO-'B'-TEST
data wydania: 1991 r.
typ programu: edukacyjny
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
 krótki opis:
Teoretyczny test na prawo jazdy kategorii B.
       pomoc:
Pamiętajmy, że sam test, jak i pytania odpowiadają temu, co obowiązywało w 1991r.

pobierz plik: AUTO-'B'-TEST


17.    nazwa: POLE MINOWE II
data wydania: 1991 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Musisz przejść wrogie terytorium na obcej planecie, gdzie musiałeś wylądować po awarii swojego statku. Nie jest to łatwe, ponieważ cały obszar jest zaminowany...
       pomoc:
Jeśli obok robota znajdzie się mina, zostaniesz o tym poinformowany. Do niszczenia min, głazów i muru możesz używać granatów - wciskając Fire i wychylając dżojstik w odpowiednim kierunku. Jeśli stracisz nadzieję na dotarcie do włazu wyjściowego, naciśnij klawisz START.

pobierz plik: POLE MINOWE II


18.    nazwa: GIEŁDA
data wydania: 1992 r.
typ programu: gra decyzyjna
ilość graczy: 1
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Kupując i sprzedając na giełdzie musisz przez okres jednego roku dorobić się jak największego majątku.
       pomoc:
Możemy również zarobić sporo pieniędzy grając w "jednorękiego bandytę", który dostępny jest w menu pod opcją "rozrywka". Oczywiście możemy również w ten sposób stracić sporo kasy...

pobierz plik: GIEŁDA


19.    nazwa: ARK OPERATING SYSTEM
data wydania: 1992 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura/dżojstik
 krótki opis:
"System operacyjny", a właściwie to loader programów w Turbo-Basicu XL. Może również służyć do wczytywania programów napisanych w Atari Basic. W takim przypadku należy liczyć się ze zmianą prędkości wykonywania programu (TBXL jest szybszy). Programy przeznaczone do uruchomienie muszą mieć rozszerzenie .PRG i muszą być zabezpieczone przed kasowaniem.
       pomoc:
Program rozpoznaje tylko stację dysków numer jeden. Ikony stacji numer dwa i kosza, to tylko żart.

pobierz plik: ARK OS


20.    nazwa: SUPGEN
data wydania: 1992 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura/dżojstik
 krótki opis:
Edytor znaków napisany za czasów współpracy z magnetofonem, jako pamięcią zewnętrzną. Stąd te ikony kasety na ekranie. Program powstał jako dopełnienie ARK OS. Jest z nim powiązany graficznie i kolorystycznie.
       pomoc:
Program ten występuje tu w zestawie z innymi programami użytkowymi. Ładowany jest poprzez ARK OS, ale można go zgrać na inną dyskietkę.

pobierz plik: SUPGEN


21.    nazwa: KOALA-FWA KONWERTER
data wydania: 1992 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program ten umożliwia rozkodowanie pliku obrazka utworzonego przez program Koala Microillustrator (z kompresją) oraz Fun With Art i zapisanie go w postaci danych obrazu w formacie: 5 bajtów kolorów (od 708 do 712) plus 7680 bajtów danych.
       pomoc:
Jeśli w programie Fun With Art zostaną użyte przerwania, to konwerter ich nie odtworzy.

Program ten występuje tu w zestawie z innymi programami użytkowymi. Ładowany jest poprzez ARK OS, ale można go zgrać na inną dyskietkę.

pobierz plik: KOALA-FWA KONWERTER


22.    nazwa: KOŁO FORTUNY
data wydania: 1993 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1/2/3
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
 krótki opis:
Komputerowa wersja popularnego teleturnieju. Odgadujemy losowane przez komputer hasło. W grze zawsze bierze udział trzech graczy. Komputer może symulować grę jednego, dwóch lub nawet wszystkich trzech.
       pomoc:
Dyskietka nie powinna być zabezpieczona przed zapisem, ponieważ program zachowuje listę najlepszych graczy.

pobierz plik: KOŁO FORTUNY

              KOŁO FORTUNY instrukcja


23.    nazwa: CMC PLAYER
data wydania: 1995 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik lub klawiatura
 krótki opis:
Odtwarzacz modułów muzycznych Chaos Music Composer.
       pomoc:
Odczyt zawartości dyskietki w poszukiwaniu plików *.cmc następuje po naciśnięciu przycisku znajdującego się po prawej stronie środkowej części konsoli.

pobierz plik: CMC PLAYER

              CMC PLAYER okładka


24.    nazwa: PAJĄKI II
data wydania: 1996 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: pistolet
 krótki opis:
Z drzew atakują nas wrogie pająki. Nie możemy dopuścić do tego, aby udało się choćby jednemu z nich dotrzeć do ziemi.
       pomoc:
Gra wykorzystuje pistolet świetlny XG-1. Bez niego nie będzie działać. Uwaga: pistolet poprawnie współpracuje z 50Hz kineskopowymi odbiornikami TV. Nie będzie działał z telewizorem 100Hz lub LCD (z racji swojej konstrukcji). Zauważyłem również problemy w działaniu z monitorem podłączonym osobnymi sygnałami chrominancji i luminancji (S-Video).
 
pobierz plik: PAJĄKI II


25.    nazwa: THE MULTI-LOTEK MAKER
data wydania: 1996 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
 krótki opis:
Program do analizy losowań Multi-Lotka. Pozwala również na wydrukowanie typowanych liczb na oryginalnym kuponie.
       pomoc:
Program zawiera zapisane losowania z okresu, kiedy powstał - około stu pięćdziesięciu. Nowe losowania można wprowadzić ręcznie oraz zapisać je na dyskietce. Życzę wysokich wygranych!
 
pobierz plik: THE MULTI-LOTEK MAKER


26.    nazwa: HARD COPY TEXT
data wydania: 1997 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
 krótki opis:
Program umożliwia wydrukowanie pliku dyskowego dowolną czcionką zapisaną w formacie Atari (FNT - 1024 bajty danych) w graficznym trybie drukarki Star LC-20.
       pomoc:
Po wybraniu pliku z katalogu dyskietki możemy go "upuścić" w dowolnym miejscu ekranu. Jeśli zrobimy to na środkowym oknie, a plikiem jest zestaw znaków, to zostanie on odczytany. Jeżeli plik "upuścimy" na drukarce - będzie on wydrukowany. Używanie programu na emulatorze mija się z celem. Nic się nie wydrukuje. Program działa z drukarką Star LC-20 (i zgodnych) podłączonej do Atari przez interfejs MicroPrint.
 
pobierz plik: HARD COPY TEXT


27.    nazwa: SUPGEN 2000 1.00
data wydania: 1998 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik/klawiatura/mysz C=64
 krótki opis:
Program do edycji znaków. Umożliwia wygodne projektowanie nowych lub zmianę istniejących i zapisanych na dyskietce zestawów.
 
pobierz plik: SUPGEN 2000 1.00


28.    nazwa: ODWRACANKA
data wydania: 1998 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / mysz C=64
 krótki opis:
Gra polega na odwracaniu krążków tak, aby przywrócić jednolity biały kolor na całej planszy. Razem z wybranym krążkiem odwracane są cztery sąsiednie.
       pomoc:
Komputer losuje początkowe rozłożenie krążków w ten sposób, że zawsze jest możliwe przywrócenie stanu początkowego.
Po wczytaniu uruchamia się automatycznie tryb demonstracyjny i aby go wyłączyć należy nacisnąć i przytrzymać przez chwilę Fire.
 
pobierz plik: ODWRACANKA


29.    nazwa: BOOT CONFIG XF551
data wydania: 1999 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program wymusza przestawienie stacji dysków Atari XF551 na pracę w odpowiedniej gęstości.
       pomoc:
Jest to wersja bootowalna. Istnieją również wersje plikowe do wykorzystania z linii komend DOS-a.
Po uruchomieniu programu do stacji wkładamy dysk z którym wcześniej stacja miała problem, wybieramy odpowiednią gęstość i wciskamy klawisze konsoli (najczęściej Option), aby wykonać rozruch z tej nowej dyskietki.
 
pobierz plik: BCXF551


30.    nazwa: BCXF551.COM
data wydania: 1999 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program wymusza przestawienie stacji dysków Atari XF551 na pracę w odpowiedniej gęstości.
       pomoc:
Jest to wersja plikowa (.COM) programu - do uruchomienia z linii komend DOS-a. Występuje w plikach:
BCXF551.COM - działanie identyczne jak
              bootowalny BOOT CONFIG XF551
   XF90.COM - przestawia stację na gęstość
              "single" - 90KB
  XF130.COM - przestawia stacje na gęstość
              "enhanced" - 130KB
  XF180.COM - przestawia stację na gęstość
              "double" - 180KB
  XF360.COM - przestawia stację na gęstość
              "quadruple" - 360KB
 
pobierz plik: BCXF551.COM


31.    nazwa: SUPER MULTI FILECOPY
data wydania: 1999 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program kopiujący wspomagający pracę stacji Atari XF551 (wymusza zmianę gęstości).
       pomoc:
Program wspomaga kopiowanie plików na stacji XF551 między dyskietkami o różnej gęstości.

I - zmiana numeru stacji źródłowej
Shift + I - zmiana stacji docelowej
D - gęstość pracy stacji źródłowej
Shift + D - gęstość pracy stacji docelowej
S - włączenie/wyłączenie sortowania nazw
U - włączenie/wyłączenie zabezpieczenia
    plików przed kasowaniem na dyskietce
    docelowej
KURSOR GÓRA, DÓŁ, RETURN, SPACJA - obsługa
    programu
 
pobierz plik: SUPER MULTI FILECOPY


32.    nazwa: HEKTOR
data wydania: 1999 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Sterując robotem badawczym musisz przeszukać całą powierzchnię planety i zebrać rozrzucone w czasie wybuchu elementy statku. Niestety cała planeta usiana jest minami...
       pomoc:
Robot ma wbudowany prosty wykrywacz min. Jeśli zbliżysz się do miny na odległość jednego pola, wykrywacz poinformuje o tym fakcie, jednak nie wskaże on dokładnego położenia tej miny. Miny możemy detonować rzucając w nie granatem (fire + kierunek). W ten sam sposób możemy niszczyć niektóre przeszkody. Jednorazowe wciśnięcie przycisku fire powoduje wyświetlenie stanu robota - jego osłon, naładowania akumulatorów oraz ilość posiadanych granatów.

pobierz plik:
HEKTOR (1 disk version)
              HEKTOR dysk 1, HEKTOR dysk 2
              HEKTOR okładka z instrukcją
              HEKTOR mapa


33.    nazwa: LINEKILER
data wydania: 2000 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 2
  sterowanie: dżojstiki
 krótki opis:
Poruszamy się po ekranie pozostawiając za sobą ślad. Nie wolno nam najechać na żadną przeszkodę, która znajduje się w polu gry lub na obramowanie tego pola.
       pomoc:
Gra przeznaczona jest tylko dla dwóch graczy. Start nastąpi po wciśnięciu jednocześnie przycisków Fire w dżojstikach obu graczy. W trakcie gry możemy przyspieszyć poruszanie się poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku Fire.

pobierz plik:
LINEKILER


34.    nazwa: FONTSELECTOR
data wydania: 2000 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program pozwala podejrzeć oraz wydobyć  z dowolnego pliku dyskowego zestaw znaków, jeśli tylko takowy się tam znajduje.
       pomoc:
Przeglądać plik możemy (po wykonaniu polecenia "load") klawiszami "<", "strzałka w lewo" i "strzałka w górę". Spowoduje to odpowiednio przemieszczenie 1024 bajtów (cały zestaw), 8 bajtów (1 znak) i 1 bajta. Jeśli na ekranie zobaczymy zestaw bez żadnych zniekształceń, to możemy zapisać go na dyskietce poprzez "save".

pobierz plik:
FONTSELECTOR


35.    nazwa: Atari READER
data wydania: 2001 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Trochę zmieniona wersja programu CZYTAJ.OBJ (CZYTNIK polskich tekstów) z Tajemnic ATARI, którego autorem jest Janusz B. Wiśniewski.
       pomoc:
Program po uruchomieniu przedstawia się w postaci instrukcji użytkownika.

pobierz plik:
Atari READER 1.00


36.    nazwa: SUPGEN 2000 2.00
data wydania: 2001 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: dżojstik/klawiatura/mysz C=64
 krótki opis:
Program do edycji znaków. Umożliwia wygodne projektowanie nowych lub zmianę istniejących i zapisanych na dyskietce zestawów. Jest to praktycznie zupełnie nowy program w porównaniu do wersji 1.00. W nowej wersji mamy możliwość importu i eksportu grafiki w formacie GRAPHISC 8, jak również zapis i odczyt pliku znaków wraz z nagłówkiem dosowym. Potrafi on również wygenerować podprogram w Basicu zawierający dane zestawu znaków w dwóch rodzajach: liniach data i zmiennych tekstowych. Program wspomaga pracę ze stacją dysków Atari XF551 (zmiana gęstości).
       pomoc:
Instrukcja obsługi z bardzo dokładnym opisem możliwości programu jest na dyskietce w samouruchamialnym pliku - z poziomu DOS piszemy PORADNIK.SG2 i wciskamy RETURN. Na dyskietce znajduje się również program pomocniczy o nazwie FS.SG2. Program ten - FontSelector - umożliwia wycinanie zestawu znaków z dowolnego pliku dyskowego.  

pobierz plik: SUPGEN 2000 2.00


37.    nazwa: EAN
data wydania: przypuszczalnie 2001 r.
typ programu: użytkowy
ilość graczy: -
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Program do drukowania kodów kreskowych - EAN.
       pomoc:
Po wpisaniu pełnego 13-to cyfrowego kodu EAN i ewentualnym uzupełnieniu o tekst na górze i/lub dole kodu, możemy go wydrukować na drukarce Star LC-20 (i zgodnych).  

pobierz plik: EAN


38.    nazwa: PINGWINEK
data wydania: 2002 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Poruszając się po lodowcu małym pingwinkiem musimy zbierać różne przedmioty. Nie wolno nam jednak zabrać lizaków, które są bardzo niezdrowe.
        info:
Ta prosta gra powstała specjalnie dla mojej córki Kingi, która wówczas miała 3 lata i zaczęła się już interesować grami. Przy okazji chciałem ją zniechęcić do... lizaków. Gra jest na dyskietce wraz z drugą częścią gry pt. "Pingwinek idzie do szkoły". 

pobierz plik: PINGWINKI


39.    nazwa: PINGWINEK IDZIE DO SZKOŁY
data wydania: 2002 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Nasze zadanie polega na bezpiecznym doprowadzeniu pingwinków z domu do budynku szkoły. Niestety na drodze tam prowadzącej są liczne dziury, które uniemożliwiają naszym pingwinkom dotarcie do celu.
       pomoc:
Za pomocą dżojstika możemy na chwilę zakryć otwór w drodze - wychylamy go w odpowiednim kierunku, zgodnym z położeniem otworu. Zakrycie dziury trwa tylko przez chwilę, więc musimy powtarzać czynność odpowiednio często, jak tylko w pobliżu pojawi się nowy pingwinek. Wciskając przycisk Fire wymusimy wyjście kolejnego pingwinka z domu. Gra jest na dyskietce wraz z pierwszą częścią przygód pingwinka - grą pt. "Pingwinek". 

pobierz plik: PINGWINKI


40.    nazwa: KLONY
data wydania: 2006 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik/mysz C=64/klawiatura
autor muzyki: Michał Radecki "stRing"
 krótki opis:
Rozgrywka, w której naszym przeciwnikiem jest komputer polega na klonowaniu komórek z kodem genetycznym. Do naszej dyspozycji są komórki jasne. Ciemnymi gra nasz przeciwnik. Komórki możemy przenosić o dwa pola w dowolnym kierunku, również na ukos lub klonować (powielać) w wolnym polu obok komórki, z której pobraliśmy materiał genetyczny. Jeżeli w sąsiedztwie nowej komórki znajdują się komórki obce, to zostaną one przejęte i zmienią kod genetyczny na przeciwny! Zakończenie etapu następuje w chwili wypełnienia wszystkich wolnych pól na planszy lub po zniszczeniu wszystkich komórek przeciwnika.
       pomoc:
Wygramy, jeżeli zajmiemy więcej pól niż przeciwnik (remis jest niemożliwy). Starajmy się nie skakać po planszy. Bez potrzeby nie przenośmy komórek. Raczej należy skupić się ich powielaniu – klonowaniu. Komputer z początku gra słabiej, co pozwoli nam zapoznać się dobrze z zasadami panującymi na planszy. Im dłużej gramy, tym mamy bardziej silniejszego przeciwnika i coraz trudniej nam będzie wygrać partię. Do przejścia jest 30 spośród 60 etapów. Za każdym razem plansze są wybierane losowo. Czasami komputer sam uzupełnia puste pola komórkami. Dzieje się to w chwili, gdy jeden z graczy jest zablokowany i nie może wykonać ruchu.

Option: muzyka+efekty/muzyka/efekty/cisza
   Esc: przerwanie gry i powrót do planszy
        głównej.
        info:
Wersja gry oznaczona literkami "PJ" jest wersją wykorzystującą Player CMC napisany przez Jaskiera. W normalnej wersji wykorzystywany jest standardowy Player CMC. Program wspomaga specyficzne właściwości myszki do C=64/128. Gra przy jej pomocy jest bardziej komfortowa niż za pomocą dżojstika.

Gra KLONY zajęła II miejsce w Kaz Kompo 2006 wyprzedzając m.in. tak znakomite gry, jak: Nibbly, Sudoku Sweep czy Getris!

pobierz plik:
KLONY
              KLONY (MyDOS)
              KLONY PJ
              KLONY PJ (MyDOS)
              KLONY mapa
              KLONY trailer (.mpg)

              KLONY dzwonki gsm (.7z)


41.    nazwa: PARACHUTE
data wydania: 2008 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
W grze nie możemy dopuścić do wpadnięcia do wody spadochroniarzy. Kąpiel w wodzie pełnej rekinów kończy się bardzo nieprzyjemnie dla nich.
       pomoc:
Grę uruchamiamy przyciskiem Fire. Pozycję łódki możemy zmieniać wychylając dżojstik w lewo lub prawo.
        info:
Gra została napisana specjalnie na konkurs "Napisze se" ogłoszony na AtariOnline.PL. Jest w "czystym" Turbo-Basicu XL bez żadnych wstawek asemblerowych. Kod został jedynie skompilowany za pomocą dedykowanego kompilatora. Na dyskietce znajdują się informacje o grze w pliku README, który możemy wybrać z menu gry, jak również źródłowy kod programu (nie kompilowany).

Gra oficjalnie została przeze mnie wycofana z konkursu ze względu na liczne uwagi graczy na temat problemów ze sterowaniem.

pobierz plik: ------


41.    nazwa: PARACHUTE Deja vu
data wydania: 2008 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
W grze nie możemy dopuścić do wpadnięcia do wody spadochroniarzy. Kąpiel w wodzie pełnej rekinów kończy się bardzo nieprzyjemnie dla nich.
       pomoc:
Grę uruchamiamy przyciskiem Fire. Pozycję łódki możemy zmieniać wychylając dżojstik w lewo lub prawo. Pozycja środkowa łódki przyjmowana jest automatycznie.
        info:
Opinie wielu graczy dotyczące problemów ze sterowaniem w pierwszej wersji gry skłoniły mnie do zmiany tego mechanizmu. Ponieważ gra nadal musiała pozostać bez wsparcia ze strony języka maszynowego, wymyśliłem inny sposób na podniesienie komfortu grania.

Gra została napisana specjalnie na konkurs "Napisze se" ogłoszony na AtariOnline.PL i zajęła 5 miejsce! Jest w "czystym" Turbo-Basicu XL bez żadnych wstawek w asemblerze. Kod został jedynie skompilowany za pomocą dedykowanego kompilatora. Na dyskietce znajdują się informacje o grze w pliku README, który możemy wybrać z menu gry, jak również źródłowy kod programu (nie kompilowany).

pobierz plik: PARACHUTE Deja vu


42.    nazwa: LarkaNOID
data wydania: 2008 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Rozbijamy mur za pomocą piłeczki odbijanej czterema paletkami. Brak jest ścianek znanych z innych wersji tej gry.
       pomoc:
Ze względu na konieczność jednoczesnego sterowania czterema paletkami rekomendowane jest użycie prawdziwego dżojstika (na prawdziwym Atari oczywiście). Klawiatura na komputerze PC nie jest w stanie oddać tak dokładnie ruchów, jak dżojstik.
        info: 
Gra została napisana specjalnie na konkurs "Napisze se" ogłoszony na AtariOnline.PL i zajęła 1 miejsce ex equo z grą Dratewka the Shoemaker! Jest w "czystym" Turbo-Basicu XL bez żadnych wstawek w asemblerze. Kod został jedynie skompilowany za pomocą dedykowanego kompilatora. Na dyskietce znajduje się również źródłowy kod programu (nie kompilowany).

pobierz plik: LarkaNOID


43.    nazwa: ATASCII Squad
data wydania: 2008 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik
 krótki opis:
Jest rok 16 p.w.w. (Po Wielkiej Wojnie). Obcy zostali pokonani. Na Ziemi odradza się cywilizacja zniszczona długoletnimi walkami. Centrum wywiadowcze zdobyło informacje, że Obcy, jeszcze w czasie trwania wojny, złożyli głęboko pod ziemią swoje jaja. Nie można dopuścić, aby wylęgły się z nich nowe stada wrogich istot! Twój Oddział dostaje rozkaz zniszczenia jaj. Można to zrobić tylko w jeden sposób – zalewając je specjalnym preparatem, który spowoduje ich rozpuszczenie. Niestety, miejsce składowania jaj nie jest dostępne dla człowieka ze względu na toksyczne opary i wysoką temperaturę. Inżynierowie opracowali metodę zalania jaj poprzez wpuszczenie do podziemi odpowiedniego ładunku z substancją niszczącą. Można to zrobić z nisko lecącego nad powierzchnią ziemi samolotu i wstrzelić ładunek do kanału wentylacyjnego, który prowadzi do złożonych jaj. Nie jest to łatwe zadanie i dlatego Firma wybrała Ciebie, jako najlepszego pilota! Ludzkość nie przetrwa kolejnej wojny z obcymi. Musisz wypełnić zadanie!
       pomoc:
Samolot, którym lecisz wyposażony jest w odpowiednie ładunki niszczące jaja Obcych, ale nie nadają się one do niszczenia celów naziemnych. Wszelkie przeszkody, które napotkasz na swojej drodze musisz omijać. Szczególną uwagę zwracaj na generatory energii. Są one zabójcze dla układów samolotu.
        info:
Gra została napisana specjalnie na konkurs "Napisze se" ogłoszony na AtariOnline.PL, i zajęła 7 miejsce! Jest w "czystym" Turbo-Basicu XL bez żadnych wstawek w asemblerze. Kod został jedynie skompilowany za pomocą dedykowanego kompilatora. Na dyskietce znajduje się również źródłowy kod programu (nie kompilowany).

pobierz plik: ATASCII Squad


44.    nazwa: INTEGRATOR
      wersja: 2.1
data wydania:
2009 r.
typ programu: program użytkowy
   platforma: Komputer PC z systemem Windows
 krótki opis:
Integrator służy do łączenia obrazków wygenerowanych za pomocą programu Graph2Font i zapisanych w postaci samostartujących plików xex z innymi programami / grami. Pozwala to w prosty sposób wzbogacić program lub grę o obrazek tytułowy.
       pomoc:
Program pozwala na łączenie do 99 obrazków! Dzięki tej możliwości mogą być wyświetlane po sobie kolejne obrazki w formie pokazu slajdów. Jeżeli ostatnim plikiem również będzie obrazek, to po skończeniu jego wyświetlania komputer odda sterowanie do DOS lub, w przypadku jego braku, włączy Self Test. Można też ustalić, czy wyświetlanie grafiki ma zostać przerwane naciśnięciem dowolnego klawisza, czy samoczynnie po ok.5 sekundach.
        info: 
Program został napisany w Microsoft Visual Basic 6.0 i aby go uruchomić, może być konieczność zainstalowania w komputerze biblioteki Run-Time dla VB. Szczególnie tyczy się to starszych wersji systemu Windows. Biblioteka taka jest dostępna za darmo na stronie firmy Microsoft.

pobierz plik: ---


45.    nazwa: INTEGRATOR
      wersja: 3.01
data wydania:
05.2009 r.
typ programu: program użytkowy
   platforma: Komputer PC z systemem Windows
 krótki opis:
Integrator służy do łączenia obrazków wygenerowanych za pomocą programu Graph2Font i zapisanych w postaci samostartujących plików xex z innymi programami / grami. Pozwala to w prosty sposób wzbogacić program lub grę o obrazek tytułowy.
       pomoc:
Program pozwala na łączenie do 99 obrazków! Dzięki tej możliwości mogą być wyświetlane po sobie kolejne obrazki w formie pokazu slajdów. Jeżeli ostatnim plikiem również będzie obrazek, to po skończeniu jego wyświetlania komputer odda sterowanie do DOS lub, w przypadku jego braku, włączy Self Test. Można też ustalić, czy wyświetlanie grafiki ma zostać przerwane naciśnięciem dowolnego klawisza, czy samoczynnie po ok.5 sekundach. Uwaga: Obrazek musi być poprawnie i bezbłędnie zrobiony! W innym przypadku (np. zbyt duża ilość zmian w linii) może nie być możliwości "wyjścia" z obrazka, co nie jest błędem Integratora. Od wersji 3.00 program jest dostępny aż w pięciu wersjach językowych!
        info: 
Program został napisany w Microsoft Visual Basic 6.0 i aby go uruchomić, może być konieczność zainstalowania w komputerze biblioteki Run-Time dla VB. Szczególnie tyczy się to starszych wersji systemu Windows. Biblioteka taka jest dostępna za darmo na stronie firmy Microsoft.

       UWAGA:
Integrator 3.01 nie jest kompatybilny z najnowszą wersją programu Graph2Font!
--------------------------------------------
Dostępna jest już nowa wersja Integratora.

pobierz plik: ---


46.    nazwa: PAC-TXT
data wydania:
30.05.2009 r.
typ programu: gra tekstowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Chodzimy po labiryncie, zjadamy kropki i uciekamy przed duszkami.
       pomoc:
Kto grał w Pac-Man'a to będzie wiedział, co ma robić. A kto nie grał... szybko odkryje, co tu jest grane.
        info: 
Gra została napisana specjalnie na Game Compo odbywające się podczas Grzybsoniady 2009, gdzie zajęła zaszczytne II miejsce. Jest napisana w Turbo-Basicu XL z drobnymi wstawkami w asemblerze (obsługa DLI). Kod został skompilowany za pomocą dedykowanego kompilatora. Na dyskietce znajduje się również źródłowy kod programu.

pobierz plik: PAC-TXT

              PAC-TXT DYPLOM
              PAC-TXT FILM (YouTube)


47.    nazwa: Kolony 2106
data wydania:
17.10.2009 r.
typ programu: gra decyzyjno-handlowa
ilość graczy: 1-5
  sterowanie: klawiatura / dżojstik
     autorzy: Adam Kaczmarek "Urborg",
              Krzysztof A. Ziembik "Kaz",
              Arkadiusz Lubaszka
 krótki opis:
Od roku 2090, nieprzerwanie przez 16 lat, twój ojciec zarządzał w imieniu Imperatora jedną z kolonii na planecie Vvp-12a. Niestety, w tym roku zmarł, a ty, jego syn i następca, masz teraz szansę kontynuować jego rolę Gubernatora kolonii z nadzieją na awans na Magnata całej planety. Wszystko jednak zależy od Imperatora, który nikomu nie ufa! Ciebie też najpierw zechce sprawdzić. Otrzymałeś kawałek pustkowia, gdzie masz założyć kolonię. Jeżeli będziesz nią odpowiednio zarządzał i uda Ci się zarobić pół miliarda zoltarów w 10 lat, Imperator ustanowi cię dożywotnim Gubernatorem Twojej kolonii, a może nawet awansujesz wyżej...
Strzeż się jednak konkurentów. Gubernatorzy innych kolonii też są ambitni i nie są twoimi przyjaciółmi. Jeżeli chcesz podjąć wyzwanie, wyląduj na planecie i obejmij we władanie swoją kolonię Vvp-12a!
       pomoc:
Do gry dołączona jest instrukcja z poradami.
        info: 
Gra jest rozbudowaną kontynuacją programu Janusza Bienia pt. "Kolony". Stworzona została od razu w trzech wersjach językowych - polskiej, angielskiej i czeskiej. Kolony 2106 zostało oficjalnie wydane w formie kolekcjonerskiej przez autorów gry i miało premierę na targach gier Poznań Game Arena 2009. Więcej informacji o grze znajdziemy na AtariOnline.pl. Relację z PGA 2009 oraz z premiery Kolony 2106 można zobaczyć tutaj.

pobierz plik: Kolony 2106

              Kolony 2106.PL instrukcja /pdf
              Kolony 2106.UK manual /pdf
              Kolony 2106.CZ instrukce /pdf
              Kolony 2106 na PGA 2009


48.    nazwa: KLONY 2010
data wydania: 2010 r.
typ programu: gra logiczna
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura /
              mysz Atari ST/ mysz Amiga
  pamięć RAM: minimum 128KB (Atari 130XE)
autor muzyki: Michał Radecki "stRing"
 krótki opis:
Rozgrywka, w której naszym przeciwnikiem jest komputer polega na klonowaniu komórek z kodem genetycznym. Do naszej dyspozycji są komórki jasne. Ciemnymi gra nasz przeciwnik. Komórki możemy przenosić o dwa pola w dowolnym kierunku, również na ukos lub klonować (powielać) w wolnym polu obok komórki, z której pobraliśmy materiał genetyczny. Jeżeli w sąsiedztwie nowej komórki znajdują się komórki obce, to zostaną one przejęte i zmienią kod genetyczny na przeciwny! Zakończenie etapu następuje w chwili wypełnienia wszystkich wolnych pól na planszy lub po zniszczeniu wszystkich komórek przeciwnika.
       pomoc:
Wygramy, jeżeli zajmiemy więcej pól niż przeciwnik (remis jest niemożliwy). Starajmy się nie skakać po planszy. Bez potrzeby nie przenośmy komórek. Raczej należy skupić się ich powielaniu – klonowaniu. Komputer z początku gra słabiej, co pozwoli nam zapoznać się dobrze z zasadami panującymi na planszy. Im dłużej gramy, tym mamy bardziej silniejszego przeciwnika i coraz trudniej nam będzie wygrać partię. Do przejścia jest 30 spośród 60 etapów. Za każdym razem plansze są wybierane losowo. Czasami komputer sam uzupełnia puste pola komórkami. Dzieje się to w chwili, gdy jeden z graczy jest zablokowany i nie może wykonać ruchu.

Myszka ST i Amigi - port 2
         Dżojstik - dowolny port
       Klawiatura - klawisze kursora i Shift

        info:
Gra jest udoskonaloną wersją gry KLONY. Do poprawnego działania wymaga Atari z minimum 128KB RAM, czyli Atari 130XE.

pobierz plik:
KLONY 2010


49.    nazwa: Mission: ArSoft
data wydania: 01.2011 r.
typ programu: gra labiryntowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
autor muzyki: Michał Szpilowski "Miker"
 krótki opis:
Z podziemnych katakumb ArSoft CORPORATION musimy wykraść dyskietkę z bardzo ważną informacją. Nie jest to proste, gdyż trzeba pokonać dość rozległy labirynt. Wiele drzwi jest zamkniętych i jedynym rozwiązaniem jest odnalezienie do nich klucza. Mało tego, informacje na dyskietce są zabezpieczone kodem dostępu, który również musimy zdobyć.
       pomoc:
Uruchomienie dyskietki bez wszystkich cyfr kodu spowoduje nieodwracalne zabezpieczenie danych. Najpierw należy zdobyć kompletny kod. Nie wszystkie drzwi musimy otworzyć i nie wszystkie klucze lub diamenty zdobyć.
 
Start, Fire lub Shift
            - rozpoczęcie gry
Dżojstik lub klawisze kursora
            - poruszanie bohaterem
Select (podczas gry)
            - włączenie i wyłączenie muzyki
Esc (podczas gry)
            - powrót do ekranu tytułowego
Esc (na ekranie tytułowym)
            - wyjście do systemu

Grę wczytujemy z wyłączonym modułem Basic'a, czyli z wciśniętym klawiszem Option (na Atari z systemem QMEG ta zasada nie obowiązuje). Gra uruchamia się również spod SDX - polecenie "X", a wciśnięcie klawisza Esc podczas wyświetlania obrazka tytułowego powoduje powrót do systemu. 

        info:
Gra została napisana na konkurs ogłoszony na AtariOnline.pl. Jest to pierwsza moja skończona gra, którą zakodowałem w całości w asemblerze. Znakomitą muzykę stworzył Miker, któremu bardzo za to dziękuję. Postać Bruce'a zaczerpnięta została z gry "Bruce Lee" firmy Datasoft Inc.

pobierz plik:
Mission: ArSoft - XEX
              Mission: ArSoft - ATR
              Mission: ArSoft - SDX ATR
              Mission: ArSoft - mapa


50.    nazwa: Octopus
data wydania: 27.05.2011 r. HSC: 2012 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
autor muzyki: Michał Brzezicki "Caruso"
grafika tyt.: Robert Szerniewicz "sOnar"
 krótki opis:
W zatopionym przez piratów statku znajduje się ogromna ilość złotych monet. Wystarczy je wydobyć na powierzchnię, żeby już do końca życia nie trzeba pracować... Niestety, nie jest to takie proste, gdyż tajemnic oceanu chroni ogromna ośmiornica!
       pomoc:
Start, Fire lub Shift
            - rozpoczęcie gry
Dżojstik    - poruszanie nurkiem
Select (podczas gry)
            - przełącznik muzyka/dźwięki
Esc (podczas gry)
            - powrót do ekranu tytułowego
Esc (na ekranie tytułowym)
            - wyjście do systemu
Reset       - Cold Reset
        info:
Gra została napisana specjalnie na Grzybsoniada 2011 Game Compo, gdzie zajęła I miejsce!
Jest to port gry o tym samym tytule, która w oryginale pojawiła się w urządzeniu "Game & Watch" firmy Nintendo.
    HI-SCORE:
Gra dostępna jest również w wersji HSC! Szczegóły znajdziesz na stronie XXL'a.


pobierz plik:
Octopus - XEX
              Octopus - ATR
              Octopus (HSC) - ATR
              Octopus DYPLOM
              Octopus FILM (YouTube)





 

51.    nazwa: Grafika z cyklu:
              BAJKI NA 8-BIT.
              odcinki p.t.:
              Bolek i Lolek oraz...,
              Krecik i...,
              Zaczarowany ołówek i...

data wydania: 30.07.2011 r.
typ programu: grafiki
  sterowanie: klawiatura
 krótki opis:
Trzy prace graficzne, które zostały wystawione na Głuchołazy 2k11 GFX Compo.
       pomoc:
Pliki z grafikami najlepiej uruchomić za pomocą dowolnego DOS-u. Nie umkną nam wtedy napisy początkowe i końcowy. XEX-y można oczywiście uruchomić bezpośrednio loaderem SIO2SD lub QMEG-a, ale może się okazać, że nie zostaną nam zaprezentowane w pełnej okazałości.

        info:
Grafiki wzięły udział w GFX Compo w Głuchołazach w 2011 roku, gdzie obraz zatytułowany "Krecik i..." zajął zaszczytne III miejsce, "Zaczarowany ołówek i..." IV, a "Bolek i Lolek oraz..." VI miejsce.
Dziękuję za oddane głosy!

pobierz plik:
   G2k11 GFX Compo - ATR ze wszystkim
   Bolek i Lolek oraz... - ATR
   Bolek i Lolek oraz... - plik Graph2Font
   Krecik i... - ATR
   Krecik i... - plik Graph2Font
   Zaczarowany ołówek i... - ATR
   Zaczarowany ołówek i... - plik Graph2Font


52.    nazwa: Parachute 2011
data wydania: 12.11.2011 r. HSC: 2012r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
autor muzyki: Michał Radecki-Mikulicz
              "stRing"
 krótki opis:
W grze nie możemy dopuścić do wpadnięcia do wody spadochroniarzy. Kąpiel w wodzie pełnej rekinów kończy się bardzo nieprzyjemnie dla nich.
       pomoc:
Start, Fire lub Shift
            - rozpoczęcie gry
Dżojstik    - poruszanie łódką
Fire (podczas gry)
            - ruch łódki w prawo
Select (podczas gry)
            - przełącznik muzyka/dźwięki
Esc (podczas gry)
            - powrót do ekranu tytułowego
Spacja (podczas gry)
            - pauza w grze
Dowolny klawisz (w czasie pauzy)
            - powrót do gry
Esc (na ekranie tytułowym)
            - wyjście do systemu
              (jeżeli jest)
        info:
Gra została napisana specjalnie na Silly Venture 2k11 Combined Game Compo, gdzie zajęła I miejsce!
Jest to port gry o tym samym tytule, która w oryginale pojawiła się w urządzeniu "Game & Watch" firmy Nintendo.
    HI-SCORE:
Gra dostępna jest również w wersji HSC! Szczegóły znajdziesz na stronie XXL'a.

pobierz plik:
Parachute 2011 - XEX
              Parachute 2011 (HSC) - XEX
              Parachute 2011 FILM (YouTube)


53.    nazwa: INTEGRATOR
      wersja: 3.10 (zgodna z G2F 3.9.6.0)
data wydania:
11.06.2012 r.
typ programu: program użytkowy
   platforma: Komputer PC z systemem Windows
 krótki opis:
Integrator służy do łączenia obrazków wygenerowanych za pomocą programu Graph2Font w wersji 3.9.6.0 lub wyższej - pod warunkiem, że kod będzie kompatybilny z wersją 3.9.6.0 - i zapisanych w postaci plików XEX bez kompresji z innymi programami (grami). Pozwala to w prosty sposób wzbogacić program lub grę o obrazek tytułowy.
       pomoc:
Program pozwala na łączenie do 99 obrazków w jeden plik. Dzięki tej możliwości mogą być wyświetlane po sobie kolejne obrazki w formie pokazu slajdów. Jeżeli ostatnim plikiem również będzie obrazek, to po skończeniu jego wyświetlania komputer odda sterowanie do DOS (jeśli będzie w pamięci). Można też ustalić, czy wyświetlanie grafiki ma zostać przerwane naciśnięciem dowolnego klawisza, czy samoczynnie po ok.5 sekundach. W tym drugim przypadku obrazek nie może zawierać żadnych zmian (przerwań)pierwszych trzech liniach!
Przy pomocy Integratora możemy również dowolnie sterować reakcją komputera na wciśnięcie przycisków FIRE w dżojstikach oraz klawisza START podczas wyświetlania obrazka. Standardowo plik xex grafiki programu Graph2Font reaguje na wciśnięcie tych przycisków, co czasami może być kłopotliwe.
        info: 
Program został napisany w Microsoft Visual Basic 6.0 i aby go uruchomić może być konieczność zainstalowania w komputerze biblioteki Run-Time dla VB. Biblioteka taka jest dostępna za darmo na stronie firmy Microsoft.

       UWAGA:
Integrator 3.10 jest kompatybilny z wersją programu Graph2Font o numerze 3.9.6.0 i może nie działać prawidłowo z kolejnymi wersjami! Zależy to od tego, czy autor G2F zachowa kompatybilność generowanego kodu w kolejnych wersjach.

Proszę wziąć pod uwagę, że wczytywanie danych z plików xex w emulatorach Atari jest praktycznie natychmiastowe. Taki sposób odczytu może doprowadzić (i najczęściej tak właśnie jest) do odczytania kilku, a nawet kilkunastu grafik - jedna za drugą - przy względnie krótkim czasie naciśnięcia jakiegoś klawisza podczas przejścia do kolejnego obrazka. Na Atari takie zjawisko praktycznie nie występuje z uwagi na to, że odczyt kolejnej grafiki trwa znacznie dłużej niż wciśnięcie i zwolnienie klawisza.

Kolejnej rozbudowy programu nie mam w planach. Może pojawić się jedynie wersja z usuniętymi poważniejszymi błędami, jeśli takowe będą zauważone.  

pobierz plik: INTEGRATOR 3.10 (ZIP)


54.    nazwa: RC GUI
      wersja: 0.0.2.1 (zgodna z RC beta7)
data wydania:
15.06.2013 r.
typ programu: program użytkowy
   platforma: Komputer PC z systemem Windows
 krótki opis:
RC GUI to graficzny interfejs programu RastaConverter autorstwa Jakuba Dębskiego.
       pomoc:
Udostępniona paczka zawiera oprócz RC również MADS i RC2MCH, więc jest kompletnym zestawem przygotowanym do pracy. Więcej informacji o programie można uzyskać na Forum Atarum.
       UWAGA:
RC GUI 0.0.2.1 dostosowano do wersji beta7 RastaConvertera i zaleca się używanie tylko tej wersji.  

pobierz plik: RastaConverterBeta7_GUI (7z)


55.    nazwa: LEO$4+
      wersja: 0.1.3
data wydania:
26.09.2013 r.
 data wersji: 12.12.2013r.
typ programu: program użytkowy
   platforma: Komputer PC z systemem Windows
 krótki opis:
LEO$4+ jest edytorem znaków wyświetlanych na Atari w trybie 4+. Edytor został stworzony do edycji obiektów w grze Laura
        info: 
Program został napisany w Microsoft Visual Basic 6.0 i aby go uruchomić może być konieczność zainstalowania w komputerze biblioteki Run-Time dla VB. Biblioteka taka jest dostępna za darmo na stronie firmy Microsoft.
W przypadku problemów z uruchomieniem programu zaleca się pobranie całego pakietu instalacyjnego, który zapisze wszystkie potrzebne do działania edytora pliki systemowe.
Program był testowany na systemie Windows XP i Windows 7.
pobierz plik: LEO$4+ (ZIP)
              LEO$4+ Pakiet instalacyjny


56.    nazwa:
       
The Great Return of the Penguins
data wydania:
6.12.2014 r.
typ programu: gra zręcznościowa
ilość graczy: 1
  sterowanie: dżojstik / klawiatura
autor muzyki: Michał Radecki-Mikulicz
              "stRing
grafika tyt.: Robert Szerniewicz "sOnar"
       testy: cpt. Misumaru Tenchi
              from Modern Crusaders
 krótki opis:
Nasze zadanie polega na bezpiecznym doprowadzeniu pingwinków do igloo. Niestety na drodze tam prowadzącej są liczne dziury, które uniemożliwiają naszym pingwinkom dotarcie do celu.
       pomoc:
Za pomocą dżojstika możemy na chwilę zakryć otwór w drodze - wychylamy go w odpowiednim kierunku, zgodnym z strzałką znajdującą się przy otworze. Zakrycie dziury trwa tylko przez chwilę, więc musimy powtarzać czynność odpowiednio często, jak tylko w pobliżu pojawi się nowy pingwinek. Wciskając przycisk Fire wymusimy wyjście kolejnego pingwinka.

Start lub Fire
            - rozpoczęcie gry
Dżojstik (na ekranie tytułowym)
            - wywołanie trybu nauczania
Dżojstik (podczas gry)
            - zasypanie dziury
Fire (podczas gry)
            - wypuszczenie pingwina
Esc (podczas gry)
            - powrót do ekranu tytułowego
Spacja (podczas gry)
            - pauza w grze
        info:
Gra została napisana specjalnie na Silly Venture 2k14 Combined Game Compo, gdzie zajęła... ostatnie VI miejsce.
 





W konkursie Kaz Kompo na najlepszą grę roku 2014 gra "The Great Return of the Penguins" zajęła zaszczytne III miejsce. Dziękuję!
 



pobierz plik:
The Great Return of the Penguins - XEX
The Great Return of the Penguins (NTSC)-XEX

The Great Return of the Penguins - MAPA
The Great Return of the Penguins - SZKIC
The Great Return of the Penguins - FILM (YT)


57.    nazwa: C.G.S. X-mas Card
data wydania:
23.12.2014 r.
typ programu: demo
pomysł, grafika i muzyka:
              
Robert Szerniewicz "sOnar"
 krótki opis:
Kartka od Classic Games Shrine z życzeniami dla wszystkich Atarowców świata.

Na ekranie możemy zobaczyć do 1000 animowanych płatków śniegu.


pobierz plik: C.G.S. X-mas Card
 


58.    nazwa: Tryby 3D
data wydania:
31.07.2015 r.
typ programu: animacja/demo
     grafika: autor nieznany
      muzyka: 
Raster / C.P.U.
 krótki opis:
Jest to animacja wykorzystująca technikę anaglifów (jedną z technik uzyskania obrazu trójwymiarowego). Do zobaczenia efektu 3D konieczne są okulary anaglifowe niebiesko-cyjanowe.
        info:
Program wymaga zainstalowanej w Atari karty VBXE z ustawionym adresem $D6xx.


pobierz plik: Tryby 3D
 


 

UWAGA: NIE SĄ TO JESZCZE WSZYSTKIE PLIKI. KOLEJNE W PRZYGOTOWANIU.


 

GŁÓWNA | INFORMACJE | HISTORIA | PROJEKTY | SPRZĘT | PORADNIKI | ZLOTY | KONTAKT | W SIECI | GÓRA

Nazwa i logo ArSoft CORPORATION copyright ©1988-2016 Arkadiusz Lubaszka.
Pozostałe nazwy firm i produktów są zastrzeżone przez ich właścicieli,
a w tym serwisie zostały przytoczone tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.


Copyright © 2007-2016 Arkadiusz Lubaszka. Wszelkie prawa zastrzeżone.